Mikä MEDIAA vaivaa?
Ruotsissa tapahtuu, ja YLE vaikenee,, miksi?
Onko niin että kun on kyse maahanmuuttajien tekemistä mellakoista ja tuhopoltoista, niin niistä ei saa kertoa, vaikka tapahtumapaikka on Ruotsi?
"Uppsalan mellakat jatkuvat jo kolmatta päivää – viime yönä paikalle poliisin mellakkajoukot"
Vähän ennen klo 23 sytytettiin Valsätrassa Slädvägenillä pari autoa tuleen. Poliisi antoi palolaitokselle käskyn olla tulematta paikalle, sillä tunnelma alueella oli räjähdysherkkä. Silminnäkijän kuvaamalta videolta voimme nähdä miten palo kehittyy rauhassa, eikä palokuntaa näy missään. Sen sijaan paikalle saapuvat poliisin mellakkajoukot kypärineen ja mellakkakilpineen, jotka hitaasti vyöryttävät katua.
No ei kait tällaiset jutut ketään kiinnosta.
Leena Meri onkin pannu merkille mikä ainakin eri blokisteja kiinnostaa.
Kuka päättää mistä saa puhua ja miten?
Katselin netissä näitä joitain blogisteja, jotka toimittajiksi itseään kutsuvat. Osalla lähes ainoa asia mistä asiaa riittää ovat Perussuomalaiset
Kyllä tämä sama tunnelma näyttää olevan myös täällä Puheenvuorolaisten ilmapiirissä.
Aiheena näyttää olevan perussuomalaiset, ja etenkin haukkumiset, jos kyseessä ei ole itse perussuomalainen blokkaaja..
Saa jopa mennä henkilökohtaisuuksiin ilman että ylläpitokaan asiaan poikkeaa.
Perussuomalaiset ei kuitenkaan näistä tyhjien-pönttöjen kolinoista paljoa välitä.
Mutta uutisointia maailman ja ainakin lähinaapureiden tapahtumista haluais kuulla tai oikeastaan lukea.
Ilmoita asiaton viesti
Se on kyllä pantu merkille, ettei persut paljon välitä kolinoista. Olisiko tämä n 100 000. perussuomalainen avaus mediasta ja sen toiminnasta?
Ilmoita asiaton viesti
Aika hiljaista on Uppsalan tapahtumista myös Ruotsin omassa mediassa.
http://www.svd.se/
http://www.aftonbladet.se/
Mielenkiintoinen kysymys.
”Kuka päättää mistä saa puhua ja miten?”
Miten tuon kysymyksen valossa pitäisi tarkastella seuraavia lauseita.
”Katselin netissä näitä joitain blogisteja, jotka toimittajiksi itseään kutsuvat. Osalla lähes ainoa asia mistä asiaa riittää ovat Perussuomalaiset.”
Ilmoita asiaton viesti
Monia muitakin tapahtumia on mistä ei esim yle kerro. Sillehän haluamme maksaa, jotta tieto liikkuisi.
https://www.youtube.com/watch?v=EAcfyJBc_74
Esim yhtään yllä olevan kaltaista juttua ei ole ollut. Meille ei vain haluta kertoa. Emme halua kuulla. Jos tällaisia ihmettelee saa rasistin leiman otsaansa.
Ilmoita asiaton viesti
Joka tietoa lisää, se tuskaa lisää !
Ilmoita asiaton viesti
Löytyy joitakin mainintoja Ruotsin valtamediassa:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23184838.ab
Sekä vastamediassa:
http://nyheteridag.se/videon-visar-nya-upplopp-ste…
http://www.friatider.se/valdsamma-upplopp-i-uppsal…
Ilmoita asiaton viesti
Nyt kun tein pari hakua löysin myös suomalaisesta mediasta jutun aiheesta. En vain uskalla kertoa mikä se oli :))
Ilmoita asiaton viesti
Mutta kun Hakkaraisen Teuvon kommentista on kyse, kyllä suurta otsikkoa syntyy..
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/rikosoik…
Rikosoikeuden professori KSML:ssä: Teuvo Hakkaraisen Facebook-kirjoitus voi olla kiihottamista kansanryhmää vastaan
Ilmoita asiaton viesti
Media näyttää olevan sensaatiohakuinen. Vai miten tämä IL:n uutisoinnin otsikko on käsitettävä? ”USA:n puolustusministeriö: Yhdysvaltain johtama liittouma aloittaa jälleen ilmaiskut Etelä-Turkissa” http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016071721922184_…
Toki tekstiä lukiessa onkin sitten kyseessä Turkissa sijaitsevasta tukikohdasta aloitetut iskut uudelleen.
Ilmoita asiaton viesti
Raadollisesti arvoiden kyseessä taitaa olla uhrien puute. Niin maahanmuuttajien aiheuttamien kuin maahanmuuton vastustajien aiheuttamista mellakoista kun uutisoidaan kovin vähän Suomessa. Mm Saksassa nämä ”maahanmuuttovastaiset” ovat aikaansaaneet samankaltaista jälkeä eikä siitäkään ole juurikaan uutisoitu.
Toinen tekijä varmasti juuri nyt on Ranskan ja Turkin tapahtumat jotka keräävät päähuomion mediassa. Kovin montaa ulkomaan uutista kun ei näytä mahtuvan mediaan samanaikaisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Marko.. kolme päivää vandalismia yhteiskuntaa kohtaan ei ylitä uutiskynnystä, on se jotain erikoista..
Ja kyllä nämä autojen polttajat Ruotsissa ovat rikoksensa ihan itse aloittaneet, ilman ruossalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Lukijatilastoista se näkyy, mikä on pääuutinen. Tänään ne ovat suosituimmuusjärjestyksessä:
1) Outi Broux muistelee ystäänsä: ”Miisa taisteli urheasti”
2) Janita uisteli elämänsä saaliin
3) Näin kotiseutusi muuttuu vuosisadan lopussa
4) No nyt on kurvit esillä! Susanna Penttilä julkaisi rohkean uimapukukuvan
5) Vau, mikä heppatyttö! Emilia Pikkarainen ui bikineissä – katso kuva
Ei näin tiiviiseen uutispäivään Ruotsi mahdu.
Ilmoita asiaton viesti
Näin juuri Jussi,, tätä alunperin ihmettelin median toiminnassa.
Ilmoita asiaton viesti
Lukijatilastot muuten kertovat lukijoista eivät medioista. Tuossa kärkilistalla ei ole Turkin vallankaappausyrityksestä eikä Ranskan terrisristista eikä kovin monesta muustakaan asiasta. Uutisista tietoa saa katselemalla uutisia, ei lukijatilastoja.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt satuit kyllä naulan kantaan!
Mitä hel**tiä tällaisia julkaistaan? Ketä kiinnostaa?
Juuri tämän vuoksi en vuosiin katsonut televisiota, en tilannut lehtiä enkä katso televisiota vieläkään kuin hyvin harvoin.
Maksaisi en penniäkään moisesta uutisoinnista, jos itse saisin päättää, mutta kun eduskunta on päättänyt että maksat.
Ilmoita asiaton viesti
””maahanmuuttovastaiset” ovat aikaansaaneet samankaltaista jälkeä ”
Mitä jälkeä maahanmuuttovastaiset ovat saaneet aikaan?
Ilmoita asiaton viesti
Ihan tarkoituksenhakuista uutisointia näyttää olevan.
Ilmoita asiaton viesti
https://paavotajukangas.com/2016/07/16/nizzan-terr…
Tajukangas kertookin näiden pöljien taustoista.
Toisin kuin vehervasemmistot väittää näiden olevan rasismin takia syrjäytyneitä,, ne onkin todellisuudessa hyvin pärjääviä ja jopa rikkaita..
Eli kyllä näiden pöntöt on saatu sekastes ”pyhillä”-puheilla.
Ilmoita asiaton viesti
Työttömäksi jäänyt vaimonsa hylkäämä väkivaltarikollinen on siis pärjäävä. Ok. Jostain syystä en itse pitäisi moisia johtopäätöksiä tekeviä lähteitä luotettavina.
Ilmoita asiaton viesti
Minä pidän aika hyvinä..
Mutta samainen kaveri uutisoi tällaisesta.
Minä sain puheenvuoroon porttikiellon kun menin uutisoimaan ihan linkin kera, mitä juutalaispariskunnalle kävi muslimien käsittelyssä..
Eli en ala kirjoitella niistä asioista, vaikka tiedän niistä jotain..
Mutta Tajukangas tiedustelee asioita ja vasta sen jälkeen tekee kirjoituksen..
Tämä on ihan Ruotisn lehestä kuitenki, ja on edelleen.
http://www.svd.se/38-arig-man-misshandlad-med-jarn…
Ilmoita asiaton viesti
Oli teon hetkellä naimissa, mutta avioeroprosessi kesken: ”Boulel was married with three children, but in the process of divorce. ”
Oli saanut potkut tammikuussa 2016: ”In January 2016, he fell asleep at the wheel of a van, and was subsequently sacked.”
Ei siis ollut mikään pitkäaikaistyötön, ja rahaakin näytti miehellä olevan. Puolessa vuodessa ehti siis syrjäytyä, mikä johti massamurhaan?
Ilmoita asiaton viesti
Mietityttää tämä sananvapaus.
Niin varmaan sananvapautta on uutisilla olla uutisoimata asioita jotka ei heitä toimittajia miellytä..
Ärräpärrä sanon minä.
Paan Reijo Hongiston kirjoituksen myös tähän.
(Kannattaa muuten muutenki lukea Reijon mietteitä).
http://www.reijohongisto.fi/2016/07/sananvapaudest…
SANANVAPAUDESTA
7.1.2015 Terroristit iskivät Charlie Hebon toimitukseen ja surmasivat ampumalla lehden työntekijöitä.
Nousi kohu sananvapaudesta ja sen puolustajista. Ammutut toimittajat puolustivat sananvapautta kirjaimellisesti hengellään.
11.1.2015 järjestettiin Pariisissa terrorismia vastustava ja sananvapautta puolustava marssi. Marssille osallistui useita valtionpäämiehiä eri puolilta maailmaa. Suomesta marssijoiden joukossa oli silloinen pääministeri Alexander Stubb.
Yle uutisten mukaan ( päivätty 11.1.2015 klo 15:20) Stubb oli todennut että ”Se (marssi) merkitsee paljon. Se on mielenilmaus sananvapauden puolesta, lehdistövapauden puolesta terrorismia vastaan.”
Olen Stubbin kanssa samaa mieltä. Sananvapautta pitää puolustaa.
Marssista uutisoitiin laajasti ja muistan nähneeni TV -kuvaa jossa valtioiden päämiehet marssivat rivissä rinta rinnan ja pitivät toisiaan kädestä. Teko symbolisoi keskinäistä liittoutumista sananvapauden puolesta jyrkkää totalitarismia vastaan.
Tuosta marssista on kulunut puolisentoista vuotta. Nyt on julkisuudessa vilahdellut erittäin arvovaltaisten ja kokeneiden poliitikkojen kommentteja ”puheet Suomen euroerosta ovat vastuuttomia”. Heidän mielestään Suomessa ei saisi edes keskustella Suomen mahdollisesta euroerosta.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Suomen euromyönteiset henkilöt puolustavat sananvapautta silloin kun se on heidän etujensa mukaista mutta kieltävät joistakin asioista puhumisen kun puhe ei enää myötäilekkään heidän etujaan. Jos Suomi eroaisi EU:sta, menettäisi moni hyväpalkkainen virkamies virkansa.
Minun mielestäni sananvapauteen kuuluu kaikenlainen asiallinen ja rakentava puhe.
Kirjoitin aiheesta alla olevan kolumnin maakuntalehti Ilkkaan.
Mistä saa puhua?
Brexit -äänestys on puhuttanut EU -kansalaisia. Kommentit ovat jakaantuneet perinteisesti puolesta ja vastaan. Erityisesti Englannin EU -eron puolesta äänestäneitä on arvosteltu jyrkin sanoin. Julkisuudessa käydystä keskustelusta saa helposti vaikutelman, että eroa kannattaneet äänestivät ”väärin”, koska heitä johdettiin harhaan valheellisilla väitteillä ja katteettomilla lupauksilla. Vain EU -eroa vastaan äänestäneet tiesivät mistä äänestivät ja äänestivät sen vuoksi ”oikein”.
Pidän erittäin outona, jos demokratian nimiin vannovassa maailmassa joku muu kun äänestäjä itse kykenee sanomaan, äänestikö Hän oikein vai väärin. Minun ymmärrykseni mukaan jokaisella on oikeus ja jopa velvollisuus päättää siitä, mitä taikka ketä äänestää. Jokainen tekee valintansa itse ja itsenäisesti, ilman ulkopuolista painostusta taikka harkintakykyynsä kohdistuvaa arvostelua.
Englannin eron myötä ryöpsähti keskustelu myös Suomen EU -jäsenyydestä. Keskustelun sävy noudattelee Englannin eroamisesta tuttua kaavaa – puolesta ja vastaan. Mielestäni keskustelu on ainakin toistaiseksi ollut asiallista, vailla vastakkaisen mielipiteen omaavan syyllistämistä taikka leimaamista. Toki kotimaiseen keskusteluunkin on eksynyt muutama muut tuomitseva. Nämä itsensä ylentäneet sanovat että on vastuutonta edes keskustella Suomen EU -erosta. Minun mielestäni on vastuutonta ja demokratian periaatteiden vastaista edes yrittää kieltää kansaa keskustelemasta jostakin aiheesta. Kansalaisilla on oikeus puhua juuri niistä asioista, jotka koetaan puhumisen arvoisiksi. Puhumista ja vapaata keskustelua ei voida kieltää edes EU Suomessa.
Suomen EU -jäsenyyden ohella on virinnyt vilkas keskustelu maamme mahdollisesta Nato -jäsenyydestä. Sattumaa taikka ei, mutta jotenkin minusta tuntuu, että samat henkilöt jotka yrittävät kieltää kansalaiskeskustelun Suomen EU-erosta, toivovat keskustelua Suomen Nato -jäsenyydestä. Jostakin aiheesta keskusteleminen koetaan tärkeäksi ja jopa suotavaksi ja jostakin muusta aiheesta vastuuttomaksi.
Lisämausteen Nato -keskusteluun tuo vääntö siitä, pitäisikö mahdollisesta sotilasliittoon liittymisestä järjestää kansanäänestys. Jälleen kerran vaihtoehtoja on tasan kaksi. Perin erikoista on että myös tätä keskustelua yritetään rajoittaa. Joidenkin mielestä Suomen mahdollinen Nato -jäsenyys on kansalaisille niin suuri asia että heidän mielipidettään on kysyttävä ennen päätöksen tekoa. Jotkut toiset taas ajattelevat että kansalaisilla ei ole riittävää tietoa siitä mitä mahdollinen jäsenyys toisi tullessaan, joten heidän mielipidettään ei tarvitse edes kysyä.
Hallituspuolueen kansanedustajana olen sitoutunut noudattamaan hallitusohjelmaa ja olen lojaali hallituksen esityksille. Pääministeri Sipilä on julkisesti ilmoittanut, että hallitus ei tule esittämään Suomen eroa EU:sta. Hallitusohjelmaan ei ole kuitenkaan kirjattu aiheita, joista maassa saa, taikka ei saa keskustella, joten kaikenlainen asiallinen ja rakentava keskustelu jatkukoon.
Reijo Hongisto
Kansanedustaja (PS)
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se on ihan hyvä, että vähän mietitään mitä uutisoidaan, ja onko aina aihetta edes uutisoida. Liian usein uutisointi menee minun aina oikeassa olevan näkemykseni mukaan enemmän tai vähemmän pieleen.
Ja vaikka perussuomalainen olenkin, niin kyllä meitä myös arvostelen:
http://juhaninurminen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/220…
http://juhaninurminen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/219…
Ilmoita asiaton viesti
Tapani Pollari miettii miksi ”media” ei kerro hänen haluamastaan asiasta.
Voisin esittää vastakysymyksen. ”Miksi sinun oman puolueesi media ei kerro asiasta mitään”.
Olen monta vuotta seurannut suomalaista ”mediaa” kohtaan käytyä ajojahtia. Tuon ajojahdin syitä olen journalistinna miettinyt ankarasti.Alla joitain syitä.
1. Peruskoulun alakoulussa, eikä yläasteella ei ole oikeastaan ollenkaan mediakasvatusta. Peruskoulu sai uuden OPS:in juuri mutta siinäkään ei ole oheistusta aiheesta. Ei opetusta, ei ymmärrystä.
2. Kun useimmat Perussuomalaiset jättävät koulutuksensa peruskouluun, jossa medianlukua ei opetata…on selvää että sanomalehtien lukeminen ei joko kiinnosta tai sieltä luetaan vain se, mikä kiinnostaa, eli autoista tai tisseistä IL tai IS:stä baarissa, koska se on usein pöydässä ilmaisena.
3. Niin kutsuttu valtamedia on kuitenkin aivan muualla. Se on kirjaston lukusalissa. Siellä on kymmeniä, ellei satoja lehtiä luettavana — joista saa paljon laajemman kuvan asioista kuin bulevardilehtiä silmäilemällä.
Kaikki me tiedämme miksi perussuomalaiset tekevät nyt kesällä epätoivoisia ulostuloja kannatuksen romahdettua . Kesä on hiljaista aikaa ja sitä voi täyttää näennäisiä asioita toistelemalla, kuten miksi media ei kerro tyyppisillä iankaikkisuuksilla
Perussuomalaisten oma lehdistö kertoo talvella pääosin Timo Soinin tekemisistä ja vierailuista sinne sun tänne mutta en minä löydä sieltä koskaan uutisaiheita, jotka kertovat maastamme ja maailmasta. Jos jotain yleistä on, kama on sitä, mitä saa ostettua STT:stä.
Ilman puolutukea ei persussuomalaisilla olisi ainuttakaan lehteä tms. Mutta miksi sitten ao puolue on kaikin tavoin vastustanut puoluetukea aikanaan, nythän Teillä on oma media josta voitte kehittää sellaisen joka miellyttää..miksette siis kehitä sellaista joka kertoo erillaisten ja eriväristen ihmisten pahoista teoista ja lue vain sitä???
Lehti voi julkaista uutisia kahdella tavalla.
1. lehden oma toimittaja menee tapahtumapaikalle ja kirjoittaa/kuvaa uutisen. YLE voi ostaa videoita ulkomailta. YLE ei kuitenkaan tee mitään satunnaisella videopätkällä, jollaisia varastetaan MV lehteen. Videon pitää olla taustoitettu, toimitettu, tarkistettu, leikattu ja käännetty. Jos noista yksikään ei toteudu – ei sitä materiaalia osteta ja siis näytetä. ( poikkeuksia toki on)
2. Lehti ostaa materiaalin ulkomaisesta uutistoimistosta, usein STT kautta. Lehti käännättää materiaalin ja jos on rahaa ostaa siihen kuvan. Silloin sama uutinen saman näköisenä on kaikissa alueen lehdissä ja se näyttää typerältä. Lehti joutuu silti tarkistamaan uutisen paikkansapitävyyden. lehti suhteuttaa uutisen päivän muuhun tarjontaan..mieti tapahtumia parin päivän ajalta.
Pollari kysyy mikä mediaa vaivaa… vastaan.
Sitä vaivaa rahapula. Lehdet sanovat jatkuvasti irti toimittajia ja kuvaajia. Jäljelle jää pieni perustoimitus, joka tekee ylitöitä, jotka ovat tunneissa 200:ssa hetkessä. Toimitukset ovat usein aivan loppu, eivätkä rahapulassa kykene lähettämään toimittajia minnekään, saatika ostamaan materiaalia ja tarkistamaan ja toimittamaan sitä. Syytä tuohon voin käsitellä muualla.
Pollarin päivitys on tasan sama, mitä niin persut kuin rasistiset ja fasistiset tahot levittävät. Heillä on käsitys että ”median” pitää tehdä sellaisia juttuja, kuin he haluavat ja toivovat. Mutta heistä ei ole rahoittamaan niiden juttujen tekemistä. Kehotan Pollaria opiskelemaan median toimintaa ja vaikka käymään jossain lehdessä, jossa muutama toimittajaparka raataa kuin orjat pienellä palkalla ja kokoaa kymmenien juttujen lehteä ja koettaa jotenkin selvitä päivästään.
Media merkitsee valinnavapautta. Hyvä Pollari, kirjastoon lukusaliin siitä ja lukemaan päivän tarjonnasta sama juttu vaikka kuudesta ääripään lehdestä, joista varmaan löytyy tapa joka sinua miellyttää 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Kyllähän media jättää välillä kummallisia aukkoja uutisointiin. Itseäni on kummastuttanut se, että kuinka vähän jenkkien ampumisista oikeasti kerrotaan kokonaisuutta taustoittaen. Siellä tapahtuu miltei päivittäin joukkoampumisia jossa kuolee useampia ihmisiä, mutta vain harvakseltaan asiasta uutisoidaan (toki aina kun ampujana on muslimi).
Toinen kummastelun aihe on ollut brysselin uutisointi. Ihan oikeasti ylellä on yksi suomenkielinen ja yksi ruotsinkielinen toimittaja EU:n hallinnollisessa keskuksessa. Ja satoja toimittajia ympäri Suomea.
Aikoinaan Ruandan joukkomurha oli myös silmiä aukaiseva. Hesarin sivulla oli miltei täyden sivun uutinen siitä kuinka Israelissa oli tapettu 2 ihmistä ja sivun alalaidassa oli yhden palstan, ehkä 5 senttimetrin pituinen uuinen että Ruandassa oli paljastunut puolen miljoonan ihmisen joukkomurha.
Eli uutisoinnissa on paljon aukkoja ja heikkouksia. Useinmiten nämä aukot eivät ole niitä joita perussuomalaiset kaipaavat korjattavaksi, mutta silloin kun heidän agendaansa sopiva puute ilmenee, niin siihen halutaan puututtavan. Poliittinen tarkoituksenmukaisuus siis näyttää vaikuttavan tässäkin.
Kuitenkin vain pieni osa meistä joutuu koskaan väkivallan uhriksi saatika kohtaa kuolettavaa väkivaltaa. Koen, että uutisointi on aivan liikaa keskittynyt väkivaltaan, ja kaipaisin niin talouden, politiikan kuin muidenkin elämänalueiden uutisia enemmän ja näitä väkivaltauutisia vähemmän. Väkivaltauutisten suhteellisesti räikeä yliedustus vääristää ihmisten maailmankuvaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Ei aukkoja uutisoinneissa”??
Missä on uutiset noista mellakoista??
Ilmoita asiaton viesti
Perustuslain takaamaa fyysistä koskemattomuuttani ainakin loukattiin usen henkilön toimin Perussuomalaisten piirikokouksessa Muhoksella.
Ilmoita asiaton viesti
Valtamedia vaikenee kaikista pakolaisiin liittyvistä negatiivisista tapahtumista, positiivisia kyllä kerrotaan isojen kuvien kanssa. Valtamedia sensuroi myös lukijoiden yleisöosastoon lähetettyjä kirjoituksia, jos niissä käsitellään kielteisellä tavalla pakolaisia.
Eipä ole ihme, että MV-lehti on niin suosittu, koska sieltä kyllä löytyy juttuja pakolaisten aiheuttamista Uppsalan mellakoista kuin myös muista mielenkiintoisista asioista, joista valtamedia vaikenee visusti.
Ketä tällainen sensuuri palvelee? Ei kai vaan poliitikkoja?
Ilmoita asiaton viesti
Itse en ymmärrä ketään joka tahtoo lukea asioista MV:stä. Jopa Neuvostoliiton aikana Pravdan lukeminen taisi olla mielekkäämpää tekemistä vaikka siitäkin kaikki tiesivät, että lähe ei ollut niitä kaikkein luotettavimpia.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun kirjoitukses on täällä samalla tasolla vaikket samoja sanoja käytäkkään..
Jore, poistat jopa asialliset vastaukset puheenvuoroistas..
Mulla ei ole sulle näin mitään asiaakaan omassani.
Lähe vihaas levittämään omiis juttuihis.
Ilmoita asiaton viesti
Millä samalla tasolla.
Kirjoitan vain yleensä median toimintamalleista. Ei minulla ole mitään vihaa persuja kohtaan..suurta surua kyllä harhaanjohdettujen takia.
Koettaisit edes vastata kysymyksiini. Se että käyt minun kimppuuni reagoimatta täysin asialliseen tekstiini vain lisää ihmisten käsitystä puolueesi toimintamalleista.
Ilmoita asiaton viesti
Tähän johonka vastasin on näemmä poistettu, enkä yhtään ihmettele.
On laitettu ”hyväksyttäväks”,en halua tuollaista kieltä mun plokiin.
Siks en hyväksy, mutta roikkukoon jonkin aikaa siellä.
Ilmoita asiaton viesti
Eikä media uutisoi äärivasemmiston edesottamuksia Saksasta. Viimeinen uutinen oli suorastaan hupaisa, kun eräs piiperönainen oli ilmoittautunut Poliisille ja kertoneen äärinatsin puukottaneen häntä, kun todellisuudessa oli itse puukottanut itseään. Sai kovat syytteet Poliisin harhauttamisesta. Eli Eurooppalainen media sensijaan kertoo rehellisesti, kuten se kuuluukin.
Ei ole mikään salaisuus, että suomen media on punavihreä ja eräs totuus on ajankohtainen: Ei korppi toista korppia noki.
Ilmoita asiaton viesti
Eli koko median tarkistit ja luit läpi…….satoja lehtiä tarkistit ja totesit että ao asiasta ei yhdessäkään uutisoitu..
Onpa ollut kova homma, mutta hienoa. Olet lukenut todella paljon.
Vai luitko läpi vain IS:n ja IL:n paarissa ja kun ne ovat sulle koko media — niin päädyit tuohon tulokseen?
Tuollaisilla yleistävillä kommenteilla tekee itsestään yksinkertaisesti hölmön.
Ilmoita asiaton viesti
Puusa!
Seuraan mielelläni kansainvälisiä lehtiä. IS ja IL uutis tarjonta on keskittynyt siihen miten saat hyvän orgasmin ja peniksen koolla ei ole väliä. Laadullakin on puolensa 😀
Ilmoita asiaton viesti
No luitko sitten kaikki suomalaiset lehdet läpi kun kirjoitatat että ”MEDIA” ei kertonut.
Media koko koko viestinnän alue. Eikä olisi parempi kirjoittaa siitä missä ei ollut uutista jonka halusit nähdä ja sillä tavalla käsiteltynä kuin toivoisit.
Ilmoita asiaton viesti
Suomalaiset mediat eivät uutisoineet tuosta puukotuksesta, en ainakaan löytänyt, voin olla väärässäkin. Mikäli olen, niin kait herra Puusa korjaa tilanteen, etten joudu naurunalaiseksi.
Tässä itse uutinen, jonka otsikko: ”Natsi-isku, vasemmistopoliitikko puukkohyökkäyksen kohteena”. Todellisuudessa hän oli puukottanut itseään 17 kertaa.
http://www.abendblatt.de/region/article206891877/N…
Ilmoita asiaton viesti
Tuon Puusan tarkoitus on saada ”kuvakaappauksia” perussuomalaisten sanomisista.
Sitten se niitä levittää..
Mulle täys nolla koko hyypiö.
Vastasin ihan asiallisesti hänen revittelyynsä omassa blokissaan, arvostelin häntä saman tasoiseks kuin mitä hän teki toisesta ihmisestä.
Olin varmaan liian ”ei sopiva” persusuomalainen..
Ilmoita asiaton viesti
Ihmeellisiä väitteitä sinulla. Miksi yleensäkirjoitatte tavalla, jota voi käyttää journalismin opetuksessa varottavana esimerkkinä?
Luepa nyt tekstisi uudestaan..
–
Mulle täys nolla koko hyypiö.
—
Miten luulet kannattajiesi ajattelevan tuosta. Lisääkö se sanomisesi painoarvoa, että solvaat toista keskustelijaa hyypiöksi. Enhan minkään kirjoitaa pahaa sanaakaan sinusta. En tunne sinua enkä voi tietää sinusta mitään. Mutta sinä lienet tavannut minut usein kun voit julkkisesti sanoa minua hyypiöksi. Juuri tällainen sanakäyttö ja vastaamattomuus tai äksyily keskusteluissa on saanut aikaan kannatuksenne romahduksen tilaan – josta se ei nouse.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä linkkaamasi kansalainen.fi olikin uusi tuttavuus. Uutisotsikoita selaamalla näyttää olevan ”maahanmuuttokriittisten” uusin valemedia.
Ilmoita asiaton viesti
”Valemedia”?
Niin joo, tottakai jos arvostelee terrorisointia..
Ilmoita asiaton viesti
Heh, minäkin vilkaisin ensi kertaa. Hassuja suomensisulaisia juttuja. Kesäkuussa näyttää joku virolainen ihmetelleen sisulaisten kokouksessa, ovatko nykysuomalaiset tosiaan se sama kansa, joka ”voitti talvisodan”…
Krhm, tuota, virolaisilla luulisi olevan riittävästi kokemusta siitä kansasta, joka talvisodan voitti ja vei Suomelta Karjalan ja Hangon ja virolaisilta presidentin venäläiseen mielisairaalaan…
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Päts vietiin virolaiseen mielisairaalaan Jämejalkaan Viljandissa, jossa hirmutettiin mielisairaaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä minä vaan jaksan ihmetellä, että kuin pal helvetist voi rakastaa puhumista aina maahamuutosta, pakolaisista, muslimeista ja muista.
Usean persun elämään ei tunnu lainkaan mahtuvan tämän oman kotimaan suuremmat murheet, pitäisi puhua jostain uusista taloutta virkistävistä ideoista ja ongelmista. Suomalaiset ovat kiinnostuneita omaan elämään vaikuttavista muutoksista ja ehdotuksista.
Se, että kiihkeimmät persut kuvittelevat tällä maahanmuuttohöpötyksellä vielä pysyvänsä pinnalla on jotenkin säälittävää.
90% Suomalaisista ei tämä maahanmuuttoaihe enää kiinnosta, se on jo pikkuhiljaa tasoittumassa Suomessa ja mitään kaaosta ei ole tullut.
Vaan eipä tätä aihetta kukaan kiellä hehkuttamasta, kannatusluvuista se sitten näkyy.
Median vääristä ja uutisoimattomista uutisista voi parkua maailman ääriin asti, eipä paljon kummemmalta kuulosta kuin Paavo Väyrysen itkut mediapelistä.
Ilmoita asiaton viesti
Minua ei kiinnosta lukea miten joku missi on pukeutunut illan istujaisiin.
Haluan tietää mitä maailmalla oikiasti tapahtuu.
Ja jos kolme päivää naapurimaassa joka vielä vuosikymmen sitten julistettiin rauhan tyysijaks, on terroria,, haluaisin sen lukea meidän omista lehdistä tai sitten maksajana YLE.n kanavilta..
Sanoppas mikä kotimaan asia on sellainen mihin perussuomalaiset ei ota kantaa?
Mä en näin äkkiseltään kyllä keksi mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä kiinnostaa, mutta jokainen ymmärtänee, että elintasopakolaisuus vaikuttaa jo nyt noin 1000 miljoonalla eurolla vuositasolla ”kotimaan suurempiin murheisiin”!
Mitä se vaikuttaa 10 vuoden aikavälillä tulevaisuudessa, sitä voi vain arvailla, mutta vaikutus tulee olemaan moninkertainen; Jo rakenteisiin rahallisesti, puhumattakaan mellakoinnin, rikollisuuden, jne vaikutuksista talouteen!
Elintasopakolaisuuden torjunta on elämän ja kuoleman kysymys Suomalaiselle yhteiskunnalle.
Pieniäkään yhteiskunnallisia uudistuksia suomessa ei saada aikaan hirveän vastustuksen vuoksi, varsinkin nyt oikeistohallituksen aikaan. Vai joko unohtui lakkoaaltouhka viime keväänä ja nyt KIKY sorvauksen aikaan?
Mitä jää jäljelle? Yrittää padota elintasopakolaisuus ja sitä kautta helpottaa veronmaksajan asemaa!
Ilmoita asiaton viesti
Onhan se ymmärretävää, että persuilla on hätä. Koko syksyn ja talven persujen taholta meille muille suomlaisille kerrottiin varmana tietona siitä mitä tapahtuu, kun kevät ja kesä koittaa ja suomalaisnaiset pukeutuvat kevyemmin, raiskauksia joka ”niemessä ja notkelmassa” no, eipä tullut, hiljaista on sillä suunnalla. Tuskin Pollarikaan kiistää, etteikö tälläistä uhkakuvaa juuri persujen taholta luotu.
Ilmoita asiaton viesti
En viitsi jakaa muslimein omaa fb-sivua Saksassa, jossa uhkaavat saksalaisnaisia juuri näillä termeillä.
Ilmoita asiaton viesti
Vesisateet ja märkä maa ovat olleet epäedullisia puskaraiskauksille.
Ilmoita asiaton viesti
Tulee vain mieleen jos Helsingissä tapahtuis ensiyönä vastaavaa kuin Ruotsissa,, mistä mediasta asia luettais ekana.
Ja se minkä muotoisena eri lehdet sen kertois..
Vaikken missään nimessä halua samaa Suomeen, en pienimmässäkään määrin.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä arvo siinä on että kuka uutisoi ’ekana’? Senkö juttuja pitäisi lukea, joka tutkii taustat huonoimmin?
Ilmoita asiaton viesti
Eniten hämmentää, että mikä on ylessä vialla. Paljon oleellisia asioita jätetään tietoisesti kertomatta.
Vielä enemmän, että monet kannattavat tätä.
Asia olisi eri iltalehden tai maikkarin kanssa. Mutta yleä meidät pakotetaan tukemaan suurilla summilla.
Ylestähän on tullut oikea epäluotettavuuden synonyymi.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä.
YLE on valinnu linjansa, ja se on valikoida uutiset mitä kerrotaan.
Samoin keitä käyttävät asiantuntijoina.
Ilmoita asiaton viesti
Tutkimuksen mukaan 92 % väestöstä pitää Ylen uutisointia luotettavana.
Ilmoita asiaton viesti
No missä on Ruotsin tapahtumat?
Ilmoita asiaton viesti
Pitäisikö Ylen palkata useampia toimittajia Ruotsiin?
Ilmoita asiaton viesti
Ihan voit itse googlata ”yle ruotsissa”, kyllä siellä toimittajia riittää tai uutisia sieltä.
Olihan Matleeenan raskauskin erittäin uutisoitua.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan noin helpolla ei löytynyt. Ettei olisi niin, että Ylellä on yksi kirjeenvaihtaja Tukholmassa?
Ilmoita asiaton viesti
Eikös siellä ole entisiä Lumpuksia, nykyisiä Lumikeroja Ruotsissa toimittajina ?
Ilmoita asiaton viesti
Puhelinlangat laulaa ohjelmassa väliin yhteisohjelmaa ”sisuradion” kans Ylellä.
Eli kyllä siellä omia on..
Ilmoita asiaton viesti
Suomen Uutisissa ei ole puolta tavua Ruotsin tapahtumista?
Ilmoita asiaton viesti
Niillä ei ole toimittajiakaan siellä.
Me katsos YLElle maksetaan siitä että ne kertoo Ruotsin tapahtumista kuten muista pohjoismaiden
Ilmoita asiaton viesti
Onkos Suomen Uutisilla toimittajia Nizzassa?
Ilmoita asiaton viesti
Mehän maksamme puoluetukea PS:llä, jotta heillä olisi varaa omaan mediaan. Miksei Suomen uutiset kerro jäseniä ja kannattajia kiinnostavista asioista kuten mellakoista Ruotsissa?
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kun lukijoita tulee medialehteen..
Kannattaa Turkkilalle esittää että haluatte lisää tietää Ruotsin tilanteesta.
https://www.suomenuutiset.fi/monikulttuurisuuden-v…
Monikulttuurisuuden vaikutukset länsinaapurissa – kuinka Ruotsi hautasi hyvinvoinnin unelman
“Kodin perusta on yhteisöllisyys ja myötätunto. Hyvä koti ei tunne muutamia etuoikeutettuja tai syrjittyjä, ei lellikkejä eikä lapsipuolia. Siellä kukaan ei katso toista alaspäin. Siellä kukaan ei yritä hankkia itselleen etuja toisten kustannuksella, vahva ei lannista eikä ryöstä heikkoa.”
Näin määritteli ruotsalaisen kansankodin isäksi kutsuttu, pitkäaikainen pääministeri ja sosialidemokraattisen puolueen puheenjohtaja Per Albin Hansson (1885–1946) yhteiskunnalliset tavoitteensa 1920-luvulla.
Ruotsi tuo useille suomalaisille mieleen hyvinvoivan ja vauraan Pohjoismaan, mutta onko se koko totuus? Keskustelin Ruotsin yhteiskunnan tilasta kolmen yhteiskunnallisesti aktiivisen ruotsalaisen kanssa. Miten he kokevat isänmaansa Ruotsin?
Yllätyin vaatimuksesta, että haastateltavia ei saa tunnistaa tästä jutusta. Nimettömyys on ehdoton. Vaatimus ei liity lehteen, vaan pelkoon siitä, että kritiikin esittäminen ruotsalaisesta yhteiskunnasta saattaisi heidät vaikeuksissaan työssään ja lähipiirissään. Kutsun heitä nimillä Lars, Johan ja Ulla-Maj. Heitä pelottaa, vaikka Ruotsia pidetään yhtenä maailman vapaamielisimmistä maista.
Sosialistinen unelma
Lienee parasta mennä hieman ajassa taaksepäin. Toinen maailmansota muutti Euroopan kartan ja vaikutti ratkaisevasti yhteiskuntien kehitykseen. ”Ruotsilla oli valtava etulyöntiasema. Koko Eurooppa oli raunioina, mutta Ruotsin teollisuus ja väestö eivät olleet kokeneet menetyksiä. Meidän ei täytynyt luovuttaa hehtaariakaan maatamme tai maksaa sotakorvauksia,” Lars kertaa maansa historiaa.
Sosialidemokraatit istuivat hallituksessa vuodesta 1932 vuoden 1976 valtiopäivävaaleihin asti, paitsi lyhyen ajan kesällä 1936. Vuonna 1982 sosialidemokraatit sai hallitusvaltansa takaisin ja säilytti sen valtiopäivävaaleihin 2006 asti, paitsi vuosina 1991–94, kun maata johti porvarillinen koalitiohallitus. Ruotsin nykyinen hallitus koostuu punavihreästä liittoumasta, jossa ovat Sosialidemokraatit, ympäristöpuolue Vihreät ja Vasemmistopuolue. Sosialidemokraattien puheenjohtaja Stefan Löfvén on Ruotsin pääministeri.
Aikanaan nykyistä vahvemmalla Sosialidemokraattisella puolueella oli tunnuslauseena, että työläisten tulisi tehdä velvollisuutensa, mutta myös vaatia oikeuksiaan. Ja oikeuksia ruotsalaiset saivat. Maailmalla Ruotsi tunnetaan erityisesti hyvinvointiyhteiskuntamallista, jota ruotsalaiset ovat kutsuneet kotoisasti ”kansankodiksi” (folkhemmet), joka liitetään Ruotsiin yhtä tiukasti kuin Ikea, hapansilakka ja snapsilaulut.
Ruotsiin haki viime vuonna 81 300 turvapaikanhakijaa, mikä on toiseksi korkein luku sitten toisen maailmansodan. Turvapaikkahakemuksista hyväksyttiin 77 prosenttia, mutta Syyrian sodan jaloista tulleista otettiin sisään käytännössä kaikki hakeneet. Esimerkiksi Syyrian valtauskonto on islam. Ruotsi onkin Euroopan islamilaistuneimpia maita – noin viisi prosenttia väestöstä eli 450-500 000 ihmistä on virallisten tietojen mukaan muslimeita.
Ruotsalaisten tarjoama määrittely monikulttuurisuudelle on perinteinen – se on ajatus, jonka mukaan yhden kansallisvaltion sisällä on oltava useita erilaisia kulttuureja. Kulttuurinen muutos ei ole miellyttänyt edes kaikkia vasemmistolaisia. Tukholman Tenstan lähiössä kasvanut kurditaustainen Nalim Pekgul toimi Sosialidemokraattien kansanedustajana vuosina 1994-2002.
“Ihmiset käyttävät islamia keinona etääntyä ruotsalaisesta yhteiskunnasta,” Pekgul totesi New York Timesin haastattelussa vuonna 2006. “Kymmenen vuotta sitten kun olin kansanedustaja, ihmiset halusivat katsoa minua pienimpienkin kaapeliasemien kautta. Nyt kun olen päässyt suuriin, kansallisiin ohjelmiin, ainoastaan yksi tai kaksi ihmistä sanoo nähneensä minut. Kaikki muut katsovat Al-Jazeeraa.”
”Ruotsiin tulevat maahanmuuttajat ymmärtävät täydellisesti sen, että ruotsalainen järjestelmä on pystytetty tasa-arvon perustalle, mutta he ovatkin päättäneet, ettei tämä järjestelmä sovi erityisen hyvin heille”, amerikkalainen toimittaja Christopher Caldwell on kirjoittanut.
Rikollisten koti
On tutkimatta, että miten harjoitettu maahanmuuttopolitiikka muuttaa käsitystä yhteisvastuullisesta ruotsalaisesta kansankodista. Kolmikon mukaan Ruotsin muuttuminen “oikeasti monikulttuuriseksi yhteiskunnaksi” on näkynyt sosiaalisina ongelmina ja lisääntyvänä rikollisuutena.
”Turvallinen, tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen maa, jossa kasvoimme, on poissa,” Lars lataa. Tietyissä piireissä suorastaan halveksitaan ruotsalaisen yhteiskunnan tärkeimpiä arvoja.Esimerkiksi Jugoslavian hajoamissotien aikana Ruotsiin tuli Balkanilta paljon pakolaisia, ja heidän joukossaan myös kovan luokan rikollisia. ”Jugomafia” on tunnettu käsite. Rikollisjengit hankkivat maahanmuuttajalähiöiden nuoria jäsenikseen.
Ruotsalainen ryöstöihin ja kiristyksiin erikoistunut Black Cobra –jengi on jo levinnyt Suomeen. Neljä Lähi-idästä kotoisin olevaa henkilöä, joista kolme asuu Ruotsissa ja yksi on Black Cobran jäsen, tuomittiin Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa maaliskuussa 2013 vankeusrangaistuksiin laittoman maahantulon järjestämisestä. Turun Sanomien mukaan nelikko auttoi lokakuussa 2010 Tukholmasta Turkuun iranilaismiehen, jolla ei ollut maahantuloon oikeuttavaa passia, muuta matkustuskirjaa, viisumia tai oleskelulupaa. Salainen organisaatio oli järjestänyt miehen Iranista Euroopan halki Göteborgiin. Iranilainen maksoi salakuljettajille matkastaan Iranista Suomeen noin 12 000 euroa.
Ruotsissa rikollisjengit selvittelevät välejään isoimmissa kaupungeissa usein asein keskellä kaupunkia vaarantaen sivullisten hengen. Nuorisojengit polttavat öisin autoja. Poliisin ja palokunnan kimppuun hyökätään.
Uuden Ruotsin pääkaupunki
Malmön kaupunki on Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki ja usealla mittapuulla esimerkki ruotsalaisen monikulttuurisuuspolitiikan epäonnistumisesta. Sydsvenskanissa toukokuussa 2013 julkaistun tutkimuksen mukaan viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana töitä tekemättömän tai opiskelemattoman väestön määrä on Malmön työikäisen väestön keskuudessa on noussut 13,9:stä yli 24:ään prosenttiin. Joka neljäs malmöläinen ei tee kaupungin silmin katsoen yhtään mitään.
Johanin mukaan koulut ovat nykyään enemmän poliittisia hautomoita kuin todellisia sivistyksellisiä laitoksia. Lars väittää, että ” kouluja jäytävät uhkailu, väkivalta ja kiristys”. Tilastot ainakin suurista kaupungeista tukevat väitettä. Metro-lehden mukaan vuonna 2012 Malmön poliisille tehtiin 2654 rikosilmoitusta kaupungin kouluissa tai niiden välittömässä läheisyydessä tapahtuneista tapauksista. Ilmoitetuista tapauksista kaksisataa oli pahoinpitelyjä.
Todellisuudessa tapausten määrä saattaa Malmön alueella olla paljon suurempi, sillä jotkut koulut yrittävät itse selvitellä tapauksia rikosilmoituksen tekemisen asemesta. Kyse ei ole mistään pikkurikoksista, sillä kiristykset, raiskaukset ja aserikokset eivät ole harvinaisuuksia ilmoitusten joukossa. “Meillä oli suuria ongelmia ulkopuolisten kanssa, jotka tulivat kouluun ryöstämään ja hakkaamaan oppilaita”, kertoi Augustenborgsskolanin yläasteen rehtori Metro-lehdelle.
Sanomalehti Skånska Dagbladet uutisoi toukokuussa Malmön maahanmuuttajavaltaisen Rosengårdin lähiön opettajista, joista useat hakevat epätoivoisesti uusia töitä. He etsivät ulospääsyä työympäristöstä, jota he kuvailevat mellakkatunnelmineen ja jatkuvine palohälytyksineen anarkiaksi. Alueen Rosengårdsskolan on Aftonbladetin mukaan vuonna 2011 arvioitu Ruotsin huonoimmaksi kouluksi, jos katsotaan todistusten keskiarvoja ja oppivelvollisuuden läpäisemistä.
Helppoa ei ole Pohjois-Ruotsissakaan. Tammikuussa Östersundin vastaanottokeskukseen sijoittamistaan vastustaneet kolmisenkymmentä lähinnä Syyriasta ja Irakista kotoisin olevaa turvapaikanhakijaa kieltäytyivät poistumasta heitä kuljettaneesta bussista. Syömälakko päättyi vasta kun heille luvattiin, että he voivat kolmen kuukauden päästä muuttaa maahanmuuttokeskuksesta asuntoihin. Ironista on, että ryhmä halusi päästä nimenomaan Malmön kaltaiseen suureen kaupunkiin.
Isoveli harhateillä
Ruotsi on ollut Suomelle perinteisesti kuin isoveli, jonka toimintaa olemme seuranneet ihaillen ja sitä matkien. Ulla-Maj ja Johan tyrmäävät ajatuksen siitä, että Suomen on syytä seurata Ruotsin mallia. ”Kaikkien saavutuksiensa jälkeen Ruotsi tuntee olonsa sairaaksi ja kaikki hänen kaverinsa neuvovat häntä ottamaan itseään niskasta kiinni, mutta heidät syrjäytetään marginaaliin,” Ulla-Maj sanoo surullisena.
Ruotsi on saanut kokea myös yhden nykyajan kovimmista vitsauksista – terrorismin. Islamisti teki kolme vuotta sitten itsemurhaiskun Tukholmassa yhdellä kaupungin vilkkaimmista ostoskaduista. Onneksi miehen kuudesta putkipommista vain yksi räjähti ja surmansa sai vain tekijä. Kansainvälisesti arvostettu ruotsalainen terrorismintutkija Magnus Ranstorp on todennut, että ”Suomi on sitä, mitä Ruotsi oli ennen: rauhaisa poukama myrskyisässä maailmassa”.
Jos Per Albin Hansson näkisi, miten kansankodissa eletään Malmön, Göteborgin, Tukholman ja monien muiden kaupunkien maahanmuuttajavaltaisissa lähiöissä, hän järkyttyisi. Olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka nykyiset demarijohtajat perustelisivat kansankodin nykytilan Hanssonille. Suomessa julkinen keskustelu ruotsalaisen yhteiskunnan tilanteesta oli erittäin vähäistä Ruotsidemokraattien nousuun asti. Puolue oli viime syksyn vaalien voittaja ja sai lähes 13 prosenttia äänistä.
Ruotsisssa syntyi hallituskriisi, kun punavihreän vähemmistöhallituksen budjetti kaatui joulukuun alussa. Ruotsidemokraatit äänesti vakiintuneiden käytäntöjen vastaisesti budjettiäänestyksessä, mikä johti siihen, että porvariopposition budjetti hyväksyttiin. Lopulta solmittiin blokkirajat ylittävä ”joulukuun sopimus”, jonka ulkopuolelle jäivät vain Ruotsidemokraatit ja Vasemmistopuolue. Tarkoitus on hallita Ruotsia ilman, että Ruotsidemokraatit voivat vaikuttaa äänestämällä päätöksiin.
Jos Ruotsi jatkaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaansa ja valtapuolueet jättävät maahanmuuttokriittiset äänet päätöksenteon ulkopuolelle, yhä useampi ruotsalainen kääntyy kannattamaan muutoksia maahanmuuttopolitiikkaan.
Sifo-tutkimuslaitos kysyi viime vuoden joulukuussa Svenska Dagbladetin toimeksiannosta äänestäjiltä mielipidettä maahantuloehdoista. 43 prosenttia kaikista vastaajista kannatti siirtymistä pysyvien oleskelulupien myöntämisestä määräaikaisten myöntämiseen. Porvaripuolueiden kannattajista samaa mieltä oli 60 prosenttia.
Miten suomalaiset sosialidemokraatit ovat suhtautuneet ruotsalaistoveriensa ”sopimisen kulttuuriin”?
”On hienoa nähdä, että vastuulliset poliittiset toimijat Ruotsissa ymmärsivät läpi poliittisen kentän sopimisen kulttuurin arvon ja löysivät tavan, jolla uusintavaaleilta vältyttiin,” totesi Sosialidemokraattien puheenjohtaja Antti Rinne.
Simon Elo
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitit varmaankin lehdistötukea.
Ilmoita asiaton viesti
Voitko kertoa mikä asia ja kuka sen jätti kertomatta tietoisesti. Mistä muuten tiedät kuka siellä tekee tietoisesti sellaisten uutisten poisjättöä joita haluat kuulla.–
Ilmoita asiaton viesti
Onko niin, että mediat joutuis vastata tuohon kysymykseen minkä Tuonen Joutsen teki Timoselle?
Voi tuohon täällä viisaat vastata jos keksittä??
http://tuonenjoutsen.blogspot.fi/2016/07/haaste-sa…
”Joten tässäpä haaste Sakulle: Otapa ne liki 900 muuta terrori-iskua, jotka muslimit ovat tänä vuonna tehneet, ja etsi niille ei-islamilainen selitys. Etsi järkeily sille, mikä on aiheuttanut teot ja joka selittää myös sen, miksi muut kansanryhmät eivät tee tätä. Suosittelen erityisesti katsomaan terroritekojen luettelon palkkia, jossa näkyy uhrien lukumäärä. Ne ovat todellisia ihmisiä, Saku.”
Ilmoita asiaton viesti
Mitkä mediat? Mitä sellaiset mediat ovat.
Ei sanomalehden tarvitse vastata mihinkään kysymykseen. Ethän sinäkään vastaa minulle yhteenkään kysymykseen
ja tämäkin on media. Eikä Timosenkaan tarvitse vastata mihinkään kysymykseen. Mistä olet saanut harhakäsityksen että sanomalehdet olisivat sinulle tilivelvollisia tekemisistään?
Tiina Wiik eli Tuonelanjoutsen ei vastaa mihinkään — kun häneltä kysyy miksi hän levittää rasistisia valheita MV blogeissa ja hyökkää viattomien ihmisten kimppuun.
Ihmeellisiä vaateita.
Ei media ole sinulle Pollari vastuussa yhtään mistään.
Miksi olisi.
Kun saat kerran tietosi MV:stä..niin eikö se riitä sinulle – vai haluatko että media alkaisi haluamallasi tavalla solvaamaan ja uhkailemaan tavallisia suomalaisia. Siinä on se vaara että media alkaisi käyttää silloin solvauksia myös puoluettasi kohtaan. Nythän se vain kirjoittaa siitä mitä te sanotte tai teette.
Ilmoita asiaton viesti
Lasketaanko mukaan kristittyjen jenkkien tekemät pommituslennot miehitetyillä lentokoneilla ja lennokeilla?
Ilmoita asiaton viesti
Missä kristityt tekee tai kehoittaa uskonsa vuoks tekehön joukkomurhia? Uimosella on varmaan tähän faktaa nyt laittaa..
Toisekseen mitä helekuttia tähän amerikkalaiset kuuluu, mulla ei ole niiden kans mitään tekemistä..
Ilmoita asiaton viesti
Lähi-idässä asuvat jenkkien jatkuvan pommituksen kohteena olevat pitävät kyllä heitä kristittyinä terroristeina. Näissä länsimaisissa terroritilastoissa näitä ei vaan yleensä lasketa kun kerran käyvät ”pyhää” sotaansa terrorismia vastaan.
Ei kai sinulla sen ihmeemmin ole tekemistä ruotsalaisten kuin ranskalaistenkaan kanssa. Kuitenkin huolissasi siitä kirjoitetaanko siellä tapahtuvista välikohtauksista.
Ilmoita asiaton viesti
Monessa maassa on pyydetty apua näitä alueen terroristeja vastaan, ja USA on luvannu apua.
Ruotsi on sen verran lähellä että kyllä kiinnostaa.
Ranska samoin.
Lisäks Ruotsi on näyttänyt miten käy, kun homma ei ole hallinnassa,, typeriä ollaan jos ei oteta opiks.
Samoinhan ne katsoo siellä meitä, kuinka olemme euron kans kusessa.
Ottavat opiks.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikka perussuomalaisten ykkösuutislähde tuntuu olevan mv-lehti ja sen liitännäisgenitaalijulkaisut, en jaksa ihmettelemästä uutiskuplaa, jossa elätte.
Parin viimeisen päivän aikana Nizzassa on sikäläinen perustunisialaisranskalainen surmannut joukottain ihmisiä ja Turkissakin perusturkkilainen Erdogan on napannut kunnon diktatoori-otteen. Te jaksatte vain päivitelä, miksei Yle uutisoi parin kauppiaan reviiririidoista ja kahdesta poltetusta autosta.
Lukekaahan Hesaria ja katsokaa Yle-uutisia ja pysytte maailman menossa mukana!
Ilmoita asiaton viesti
Perustele tuo ykkösuutislähde?
Mä en ole aikoihin lukenu koko lehteä.
Ilmoita asiaton viesti
Juu pahoitteluni; uutislähde olikin Kansalainen.fi, moninkertainen Pulitzer-voittaja.
Öitä!
Ilmoita asiaton viesti
Tämän väitteen mukaan kyseinen murhaaja oli alkanut käymään tämän vuoden huhtikuusta alkaen moskeijassa rukoilemassa.
http://www.newindianexpress.com/world/Nice-Attack-…
Ei varmaan myöskään mitenkään syrjäytynyt ollut, tosin olisiko rahat huumekaupasta, vai kenties palkkio tms.
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/07/16/bastill…
Ilmoita asiaton viesti
Tälläkin hetkellä maailmassa, silmänräpäyksen aikana tapahtuu miljoonia eri asioita joista uutisen voisi tehdä. Veljeni on asunut Ruotsissa vuosikymmeniä, ensin Göteborgissa, viime vuodet Malmössä. Naureskelee, kun lukee suomalaisten ”kauhukertomuksia” ruotsalaisesta yhteiskunnasta, Ruotsilla kuten ruotsalaisilla, kun menee kohtalaisen hyvin. Pollaria selvästi kismittää se, ettei Suomeen tulleista maahanmuuttajista löydy otsikoita jotka palvelisivat persujen jatkuvasti alenevaa kannatusta, siitähän tässä on kysymys, eikö niin Pollari?
Ilmoita asiaton viesti
3 vuoden kuluttua heidän kannatus voi olla jälleen yksi suurimmista. Jep naura vain.
Ilmoita asiaton viesti
Persut on tuhoutuva puolue. Sori.
Ilmoita asiaton viesti
Saattaa olla ja saattaa olla ettei ole.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun veljesi pitäisi opetella lukemaan.
Kyllä näitä uutisia nimenomaan Göteborgista on jopa yle ja hesari kirjoittanut.
http://yle.fi/uutiset/jengit_terrorisoivat_ruotsin…
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1382421060822
Ilmoita asiaton viesti
Minä en ajattele juurikaan kannatuslukemia puolueiden..
Nerg on nyt kotouttamassa Isisissä palvelleita sotilaita, luuleeko se tosiaan että sieltä palaa jotain kilttejä poikia?
Ne on kyllä ihan täysiä tappokoneita.
Se minua kiinnostaa miten Suomen käy, tuleeko tästäkin samanlainen kuin Ruotsista..
Kaikista typerimpiä vastaukset on tällaiset Arton kaltaisten höpinät,, kuvitteletta mitä toinen ajattelee..
Ilmoita asiaton viesti
”Naureskelee, kun lukee suomalaisten ”kauhukertomuksia” ruotsalaisesta yhteiskunnasta”
Uppsalassa ei ole ilmeisesti yhtä hilpeät tunnelmat?
Boende: ”Vi känner oss hjälplösa”
http://unt.se/uppland/uppsala/boende-vi-kanner-oss…
Ilmoita asiaton viesti
”Uppsalassa menehtyi henkilö palossa, koska palokunta ei päässyt mellakan takia palopaikalle”
https://paavotajukangas.com/2016/07/18/uppsalassa-…
Jokohan tästä kohta uutisoidaan Suomessakin?
Ilmoita asiaton viesti
Vaikuttaa siltä, että perussuomalaiset ovat omaksuneet demarien asenteen perin juurin päästyään suurimmaksi työväenpuolueeksi. Tiedätte erinomaisen hyvin, mitä pitäisi tehdä, ihan uutisia myöden. Jonkun toisen pitäisi vain hoitaa itse asian tekeminen puolestanne.
Vapaassa maassa kuka tahansa saa perustaa uutistoimituksen ja julkaista niitä uutisia haluamassaan muodossa. Kyllä lukijat löytävät ne mediat, jotka tuottavat joko uskottavia tai miellyttäviä uutisia tai parhaassa tapauksessa kumpaakin. Lukija, joka ei löydä haluamaansa, voi ryhtyä tuottamaan niitä itse. Ja onhan se mielipidevaikuttamista sekin, että nurisee siitä, miten huonoja uutisia muut tuotttavat.
Voi tätä itkun määrää, elleivät asiat ole, kuten minä haluan…
Ilmoita asiaton viesti
Tiedetään mitä pitäisi tehdä. Se on totta, mutta ay-liike ja SDP torpedoivat kaikki esitykset lakoillaan. Vai ettekö ole lukenut mediaa viime kevään ja KIKY sopimuksen sorvauksen aikaan?
Ilmoita asiaton viesti
Nyt Iltalehti uutisoi asiasta.
Mutta jätetään kertomata kenestä näissä häiriköissä on kyse..
Onko mediamme tosiaan näin vehervasemmiston kiristäminä,, ettei uskalla sanoa että maahanmuuttajista on kyse?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016071821925696_…
Uppsalassa levottomuuksia – yksi kuollut tulipalossa
Pelastuslaitos ei päässyt ajoissa paikalle alueen levottomuuksien vuoksi.
Yksi mies on kuollut Ruotsin Uppsalassa tulipalossa lauantaina. Viranomaiset eivät päässeet riittävän nopeasti paikalle, koska alueella oli voimakkaita levottomuuksia, kertoivat Ruotsin poliisi ja pelastuslaitos UNT:lle.
Tulipalosta kerrostalossa tehtiin hälytys kahden aikaan lauantain vastaisena yönä.
Uppsalassa on ollut useiden päivien ajan levottomuuksia, kertoo Expressen. Ihmiset ovat sytyttäneet useita tulipaloja ja heitelleet kiviä poliiseja kohti. Molotovin cocktail heitettiin myös linja-autoon.
Perjantai-iltana rauhattomuudet siirtyivät alueelle, jolla mies kuoli. Levottomuuksien vuoksi poliisin oli varmistettava pelastushenkilökunnan turvallinen pääsy palopaikalle ja pelastustoimet viivästyivät.
Ilmoita asiaton viesti
Olishan US.n toimitus voinu myös tarttua uutisvinkkiin.
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsissa taas ollu päivittäin terrorismia ja Suomen media vaikenee..
Miks?
Ilmoita asiaton viesti
https://paavotajukangas.com
AUTOPALOJA YMPÄRI SKOONEA- HELSINGBORGISSA 15 AUTOA POROKSI
Myös muissa Skoonen kaupungeissa on ollut viime yön aikana massiivisia uusruotsalaisten mellakoita. Helsingborgissa poltettiin yön aikana viitisentoista autoa. Palolaitos sai heiluttaa letkua urakalla.
Ilmoita asiaton viesti